
Péče o pleť je pro mnoho žen každodenní rutinou a relaxačním rituálem. Přibližně polovina Češek své skincare denně věnuje 10 až 20 minut a za produkty péče o pleť měsíčně utratí 200 až 500 korun. Tuzemské ženy dbají zejména o čištění a odličování pleti, a to nejčastěji s pomocí čisticího gelu či micelární vody. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti deNatura mezi více než dvěma tisíci ženami.
Péče o pleť není pouze otázkou hygieny a zdraví. Každodenní skincare rituál pomáhá zvyšovat sebevědomí, poskytuje důležitý relax a podporuje celkový well-being. Přesto jí některé ženy stále pozornost nevěnují. Jen zhruba 39 % žen zabere denní a noční skincare rutina dohromady méně než 10 minut. Přibližně 54 % žen stráví péčí o pleť 10 až 20 minut denně a asi 7 % jí každý den věnuje více než 25 minut. Zjistil to online průzkum společnosti deNatura, do něhož se zapojilo celkem 2 426 Češek starších 15 let.
„V průzkumu jsme se chtěli blíže podívat na různé aspekty skincare rutiny českých žen. Co se například týče problémů s pletí, Češky nejvíce trápí akné, s nímž bojuje zhruba 34 procent žen. Necelá čtvrtina si stěžuje na citlivou pleť, která se snadno podráždí. Vedle toho však přibližně tři z deseti žen uvádějí, že se svou pletí nemají žádné větší problémy,“ komentuje výsledky průzkumu Michaela Gorčíková, odbornice na kosmetické produkty z české společnosti deNatura.cz, která se specializuje na vývoj přírodní kosmetiky.

Čistění a odličování je základem péče o pleť
Z produktů mezi Češkami vedou přípravky k čištění pleti, které používá téměř 81 % účastnic průzkumu. Obdobně rozšířené jsou i přípravky na odličování. Tři čtvrtiny žen používají rovněž denní krém, oproti tomu ten noční jen přibližně 57 % Češek. Skoro 6 z 10 žen zařazuje do skincare rutiny pleťové sérum a 48 % pleťovou masku. Jen přibližně polovina Češek používá krém s SPF (ochrana pleti před sluncem).
„Čištění a odličování pleti je jedním z nejdůležitějších kroků pravidelné péče o pleť, proto je dobré vidět, že právě k těmto účelům určené přípravky patří mezi ty nejpoužívanější. Bez správně vyčištěné a odlíčené pleti se výrazně snižuje účinek jakýchkoliv dalších pečujících a vyživujících produktů,“ uvádí odbornice. Pro čištění a odličování pleti Češky nejraději využívají čisticí gel, což je preferovaný produkt téměř 47 % respondentek průzkumu. Druhá příčka v oblibě patří micelární vodě, pomyslný bronz bere čisticí pěna. Top 5 nejpoužívanějších přípravků pro čištění a odličování uzavírají odličovací olej a pleťové tonikum.
Skincare produkty Češky kupují na internetu a na doporučení celebrit příliš nedají
Zhruba 5 z 10 žen za produkty na péči o pleť měsíčně utratí 200 až 500 korun, 46 % pak uvádí částku 500 až 1500 korun. Nejvíce Češek, konkrétně 48 %, skincare produkty nejčastěji nakupuje na internetu, třetina obvykle míří do drogerií. Oproti tomu v kosmetických salonech jsou zvyklá nakupovat jen necelá 4 % žen. Při výběru nejvíce dají na recenze na internetu: spoléhá na ně 58 % českých žen. Více než polovina se řídí také doporučením přátel či rodiny, 36 % dá na doporučení své kosmetičky. Obsah na sociálních sítích či doporučení známých osobností na České ženy naopak příliš nefungují, řídí se jimi jen asi 12 % (sociální sítě) a 6 % (doporučení celebrit) z nich.
O deNatura.cz
DeNatura.cz je česká značka funkční přírodní kosmetiky, která se specializuje na vývoj a výrobu růstových sér na řasy a obočí, pleťových sér a vitamínových komplexů. Na vzniku kosmetických produktů se podílí desítka odborníků, kteří sází na propojení síly přírodních látek s moderní vědou. Kosmetika proto obsahuje vysoký podíl přírodních složek rostlinného, živočišného či minerálního původu, a také pečlivě vybrané, klinicky ověřené syntetické látky, které výrazně zvyšují účinnost přírodních produktů. Díky tomu mají produkty deNatura prokazatelné výsledky, které interní tým průběžně testuje a dokumentuje ve vlastním testovacím studiu.
Zdroj: Ondřej Spilka, Michaela Gorčíková, deNatura.cz
Buďte první kdo přidá komentář